torsdag 13. september 2012

Butikkåpning og alpakkastrikk

Ja, da har jeg altså åpnet butikk. Den ligger på Helle, ca 1 mil utenfor Kragerø. Sånn ser det ut foreløpig:



For tida strikker jeg mitt alternativ til Skappelgenseren, som er glattstrikket, A-formet og har raglanfelling. Pinner nr 8:


Prøver meg også på å strikke 2 ermer på én gang. Det gikk ganske greit når jeg først kom i gang. Spørs om jeg noen gang kommer til å gidde å strikke to like ting etter hverandre igjen... 
Garnet er høstens lekre nyhet fra Du Store Alpakka, Hexa. Fantastisk mykt og deilig.


Har også strikket denne lua...

 opp igjen i brunt, for å få knotet ned oppskriften:

 Den er nå ute til prøvestrikking.
Garnet er Eco Alpaca fra Viking


3 kommentarer:

  1. Gratulerer! Gratulerer! Der skulle jeg gjerne vært og romstert i garnhyllene.
    Nydelige luer!

    Ha en fortsatt fin kveld!

    Tanteklem

    SvarSlett
  2. Gratulerer! Så kjekt! Har strikket pulsvarmere i Hexa, så jeg kan tenke meg at det må være en superdeilig kosegenser!

    SvarSlett