fredag 24. februar 2012

Sildrende skjerf

I går fikk jeg endelig festet trådene på Umaro, og nå ligger det og tørker.
I mellomtida har jeg fortsatt med den lilla lua av Rios, en "økologisk oppskrift" til Øko-klubben og startet på et skjerf av Kureyon:



Oppskriften er den samme som Sildre lue og de andre Sildre-oppskriftene mine. Ville se om det egnet seg for stripete garn også. Det ser ut til å fungere ganske bra. Fargen heter 242. Garnet var litt mer grønt enn jeg regnet med, men sånn er det med håndfarget garn. Man vet aldri hvilke farger som dukker opp. Det var mye mykere enn Kureyon jeg har strikket med før, noe som ikke akkurat er negativt.

1 kommentar:

  1. Her går pinnene varme, ser jeg! Synes fargene på skjerfet er fine. Skal ut i motvinden bortpå "Uvdalsstugu" med bundingen i sekken. Så får vi håpe det kommer noen kunder innom og handler. Hvis ikke, strikking, kaffe og koselig prat er aldri bortkasta. Ønsker dere riktig god helg!

    SvarSlett