onsdag 29. februar 2012

Caller Herrin'

Skjerfet er nesten ferdig, men det er automatstrikk, så det gjør jeg ferdig når jeg konser på TV-en eller noe. Men så var det noe mer utfordrende. Jeg trengte vel strengt tatt ikke noe nytt å strikke på, for jeg hadde egentlig tenkt å strikke ferdig jakka mi, men... Stopp pressen! Jeg begynt på mitt første mønsterprosjekt på årevis. Har knapt strikket noe med 2 farger siden 80-tallet. Det var jo derfor det flerfargede garnet ble oppfunnet, ikke sant?

Må ha blitt hjernevasket av alle Marius-genserne og andre mønstre som man ser overalt på nettet, for dette hadde jeg ikke tenkt å begynne med igjen før jeg fikk skikkelig god tid, sånn ca pensjonsalder eller noe. Men har jo lenge hatt lyst til å prøve fairisle-teknikken, og i går, da strikkevenninne Solveig og jeg hadde en liten tosom strikkekafé, og satt og beundret de nyankomne oppskriftene fra Kate Davies, så lot vi oss friste til å starte på ei aldri så litta lue:



Det blir uvant med så mange tråder, og fy så tregt det gikk i begynnelsen, men det kommer tilbake etter hvert. Lua heter Caller Herrin' og er i 6 farger. Den kan du kjøpe som pakke med Hverdags eller Fine Tweed her. I samme oppskrift er det 2 andre fine luer også. Jeg strikker min i 3 blåfarger, 2 gråtoner og naturhvit Hverdags. Mykt og deilig garn, en slags lillesøster av Sterk, men uten syntet i, som anbefales.

1 kommentar:

  1. Den luestrikkinga ser da bra ut! Nydelige farger du har valgt. Strikker lue jeg også, til Uvdalsgenseren. Grei TV-strikk.
    Ha en fin onsdagskveld!

    SvarSlett